2014. március 29. (szombat)
ELTE PPK, Kazinczy utcai épület
10:20-11:50 (Aula) | Plenáris előadások | ||
10:20-10:50 | Prazsák Gergő: Az új tudás szociológiája | ||
10:50-11:20 | Pléh Csaba: Megváltoztatják-e kapcsolatainkat a kütyük? | ||
11:20-11:50 | L. Ritók Nóra: XXI. századi szegénység (a digitális technológiák és a szegénység viszonya) | ||
12:00-13:00 | Ebédszünet | ||
13:15-14:45 | Szekciófoglalkozások/1. | ||
Halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek a digitális világban – Csapdák és lehetőségek (Kazy 113.) Szekcióvezető: L. Ritók Nóra |
|||
L. Ritók Nóra: Tehetség-prezi (egy innovatív fejlesztő projekt HHH gyerekeknek) | |||
Lencse Máté: Online tanulásszervezés és társadalmi szerepvállalás | |||
Bordiné Török Mária: Alapkészségek megerősítése digitális tananyagokkal | |||
Bálint Petra – Révész Tamás: Szegregátumtól a wififaluig | |||
Médiapolisz lakói (Kazy 212.) Szekcióvezető: Ságvári Bence |
|||
Ságvári Bence: Mindennapi élet az eszközök világában. Kockák, kapcsolatfüggők és a többiek | |||
Kósa Éva: Közösségi háló: újfajta kapcsolati tőke? | |||
Antalóczy Tímea – Pörczi Zsuzsanna: Connected – a folytonos jelenlét temészete | |||
Székely Levente: Beavatottak és kívülállók – élet a digitális világban | |||
IKT használat a XXI. század küszöbén (Kazy aula) Szekcióvezető: Dávid Mária |
|||
Hunya Márta: Hogy is áll a közoktatás? IKT-használat nemzetközi összehasonlításban, ESSIE 2013 | |||
Taskó Tünde Anna – Hatvani Andrea – Dorner László: Az IKT használat sajátosságai általános és középiskolás tanulók körében | |||
Papp-Danka Adrienn: Tanulási sajátosságok a digitális kompetenciák tükrében | |||
Dávid Mária – Estefánné Varga Magdolna – Soltész Péter: Az infokommunikációs eszközök használati gyakoriságának hatása a tanulói képességekre | |||
Netgeneráció az óvodában (Kerekasztal-beszélgetés) (Kazy 305.) Moderátor: Bakonyi Anna |
|||
Nagy Ildikó Mária, XIV. kerületi Pedagógiai Kabinet, Zuglói Benedek Elek EGYMI,óvodai szaktanácsadó | |||
Futó Judit, gyermek – és ifjúsági klinikai szakpszichológus, AVEC Pszichoterápiás és Oktatási Központ | |||
Felkért hozzászólók: Justh Anita, a Magyar Waldorf Szövetség elnökségi tagja, Árva Judit, óvodavezető, Óperenciás Óvoda, Budapest, Belle Krisztina, óvodapedagógus, Óperenciás Óvoda, Budapest | |||
15:00:16:30 | Szekciófoglalkozások/2. | ||
A médiatudatosság főbb tényei és tévhitei a média- és kommunikációelmélet szemszögéből (Kazy 113.) Szekcióvezető: Juhász Gergely |
|||
Aczél Petra: Újmédia-tudatosság: akinek nem inge, vegye magára | |||
Bokor Tamás: Fiatal technokraták szövedéke. A digitális bennszülöttek politikai és közéleti részvétele körüli hitek és tények az újmédia-tudatosság tükrében: aktivitás, passzivitás, problémák. | |||
Juhász Gergely: Az online csoportok is működhetnek jól! Mely feladatok végezhetők sikeresen az interneten keresztül, és melyeket kerüljük? | |||
Kovács Kata: Az információs és kommunikációs technológiai eszközök oktatási alkalmazásának lehetőségei a médiaműveltség és az információs műveltség szempontjából | |||
A digitális eszközök motiváló hatása a netgeneráció tagjaira – Jó gyakorlatok (Kazy aula) Szekcióvezető: Lévai Dóra |
|||
Fegyverneki Gergő: Digitális alapú motiváció – jó gyakorlatok magyarórára | |||
Vajda Éva: XIX. századi költők a Facebookon | |||
Fromann Richárd: Gamification – betekintés a netgeneráció-kompatibilis, játékos motivációk világába | |||
Mihályi Krisztina: Az animáció-készítés, mint a tanulási motiváció egyik eszköze | |||
A csendes generáció. Együtt van dolgunk – A fiatalok társadalmi aktivitása Szekcióvezető: Galambos Rita (Kazy 305.) |
|||
Nemes Orsi: Fiatalok változó preferenciákkal | |||
Berkovits Dalma: Fogyasztói szokásaink átalakulása | |||
Takács Viktória: A „csendes” generációban rejlő lehetőségek | |||
Kiss László: A hibák gyógyító ereje | |||
Biztonság a neten (Kazy 212.) Szekcióvezető: Domonkos Katalin |
|||
Domonkos Katalin – Ujhelyi Adrienn: Elektronikus zaklatás – egy kutatás tükrében | |||
Kiss Nóra – Prischetzky Botond: Végzetes szavak! Cyberbullying, avagy az elektronikus zaklatás Beszámoló egy prevenciós kampányprojektről | |||
Borsi Zsuzsanna: A jobb internet közös ügyünk | |||
Senkár Éva: Online gyermekvédelem – a Kék Vonal Lelkisegély Vonal tapasztalatai alapján | |||
Jósa Bálint: Első lépések a gyűlöletbeszéd-mentes internet felé | |||
16:45-től | Az igazolások átvétele az aulában |