Manapság sokan hajlamosak azt gondolni, hogy elegendő a helyesírással tisztában lenni ahhoz, hogy valakiből jó szövegíró váljon. Valójában ennél sokkal többről van szó, főleg, a marketingszövegek esetében.
A weboldal szövegírás esetében a fő cél a látogató megragadása, ami alig néhány másodperc alatt történik. Ha nem sikerül, az oldal csak egy kattintásnyira van attól, hogy bezárják.
Hangsúly a struktúrán és célcsoporton
A tervezéskor fontos a webes megjelenés kialakítása. Az első lépés, hogy átlásd a weboldal célját és közönségét. Tudnod kell, milyen hatást szeretnél elérni. Az oldalnak egyértelmű üzenetet kell közvetítenie, ami az érdeklődők számára rögtön nyilvánvalóvá válik.
Ha az oldal célja nem egyértelmű, könnyen elveszítheted a látogatói érdeklődést. Az egyik alapvető koncepció az, hogy ha te nem tudod, hová akarsz eljutni az üzeneteddel, akkor valószínűleg az olvasók sem fogják kitalálni.
A célközönséged ismerete szinte mindent meghatároz. Vajon a leendő vásárlóid tudják, mit nyújtasz? Vagy teljesen újdonság számukra? Ezek az információk segítenek abban, hogy a megfelelő hangvételt és szókincset használd.
Az emberek általában a legegyszerűbb, legalapvetőbb dolgokra vevők, így ha netán összezavarod őket, vagy túl sok információval bombázod, csökkentheted az esélyeket a kohéziós kapcsolat kialakítására.
A nyelvezet egyszerűsítése
Amerikában, ahol a felnőttek nagy része nem tud hatékonyan olvasni, az egyszerűség kulcsfontosságú. Magyarországon sem egyszerű a helyzet, így a szövegírás során el kell kerülnöd a túl bonyolult mondatszerkezeteket vagy nehezen érthető metaforákat. A weboldalon az a lényeg, hogy az üzeneted azonnali és világos legyen, hiszen a látogatóid türelme korlátozott.
Egy jó szöveg könnyed olvasást biztosít, és rögvest érthetővé teszi, hogy mit kínálsz. A megfelelő szavak használata, amelyek a célközönséget szólítják meg, a szövegírók egyik leghasznosabb eszközei.
Ha kellőképp figyelsz a látogatói visszajelzésekre, egyértelmű képet kapsz arról, milyen szavakat kell használnod. Ezért érdemes fórumokat és egyéb online felületeket is figyelni, hogy megtudd, miként beszélnek a felhasználók a témáról.
Gyakori hibák elkerülése
A megfelelő weboldal szövegírás során a formázásra is figyelmet kell fordítani. A gyakori hibák közé tartoznak az elütések, a helyesírási hibák, amelyeket mindenképp korrigálni kell. Ezek elkerülése érdekében hasznos lehet átolvastatni a szöveget valakivel, aki friss szemmel néz rá.
Az információk elrejtése szintén gyakori probléma, amikor a lényeges pontok nem kapnak kellő hangsúlyt, vagy nehezen találhatók meg.
Emellett a túlkomplikált hívószavak, a zavaros vagy váltakozó hangnem is ronthat a látogatási élményen. A 7Blog mindezen szempontokat figyelembe veszi, hogy olyan szövegeket készítsen, amelyek egyszerre fogják meg a látogató figyelmét és ösztönzik a cselekvésre.